MENU
Jesteś tutaj: Strona głównaAktualnościPatryk zwycięzcą konkursu Dragon Mega Baits

Patryk zwycięzcą konkursu Dragon Mega Baits

Dodano: 18.04.2010 00:00
wystaw ocenę:
12345
Patryk zwycięzcą konkursu Dragon Mega Baits
Zwycięzcą konkursu na najciekawszy opis połowu z Parady łowców w najnowszym numerze Karp Maxa został 15 letni Patryk Morawski z Wojkowic. W nagrodę otrzymał dwie wędki Dragon Mega Baits Selection Carp 3.60 m / 3 lbs.

Oto opis połowu nadesłany przez Patryka:

Życiówka z Pstrążnej

Zasiadkę z moim znajomym Marcinem planowałem już od kilku tygodni, byłem bardzo podekscytowany, gdyż miała to być moja pierwsza tak poważna wyprawa na karpie. Początkowo mieliśmy wybrać się na czeski zbiornik Koblov. Jednak z powodów od nas niezależnych musieliśmy zmienić swoje plany i pojechać na zbiornik Pstrążna, koło Raciborza. Teraz z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że decyzja o zmianie łowiska była na pewno decyzją słuszną. Wszystkie przynęty pomógł dobrać mi Marcin, który już kiedyś był na tym łowisku. Kiedy już wszystkie potrzebne rzeczy miałem spakowane, mogłem spokojne zasnąć, aby wcześnie rana wstać i ruszyć. 10 lipca wyjechaliśmy z Wrocławia, ja z moim tatą, a Marcin z Markiem, który również był obecny na naszej wyprawie. Około 9 rano byliśmy na miejscu, przeszliśmy się po brzegu, aby wybrać dogodne stanowiska. Nie mieliśmy dużego wyboru gdyż chcieliśmy mieć dwa stanowiska obok siebie, a takich wiele nie było. Ja wybrałem 9, a Marcin z Markiem 10, więc łowiliśmy mniej więcej na środku Pstrążnej. Rozpakowanie sprzętu, rozłożenie podów pochłonęło trochę czasu. Nie spieszyliśmy się, ponieważ mieliśmy dużo czasu, a pośpiech nie jest dobrą cechą. Kiedy już byliśmy gotowi wysondowaliśmy dno, znaleźliśmy dogodne miejscówki pod drugim brzegiem ( w Pstrążnej najczęściej właśnie tam się łowi). Ja na jedną wędkę założyłem kulkę Tandem Baits Czerwony Łosoś z serii Top Edition, zalana była boosterem również o zapachu łososia z TB. Drugi zestaw zaopatrzyłem w kulkę własnej produkcji Krewetka. Łowiłem na zestaw przelotowy z ciężarkiem 150g. Przypon robiony z miękkiej plecionki z haczykiem zawiązanym na węzeł bez węzła. Haczyk nr 4 Specimen 2XS TB. Strzałówka zrobiona z Shock Braida również Tandem Baitsa. Zestawy wywieźliśmy łódką zdalnie sterowaną, nęciliśmy kulkami wraz z kilkoma garściami kukurydzy. Kiedy już zestawy wylądowały w wodzie mieliśmy chwilę, aby odpocząć. Na stanowisku obok naszego łowił karpiarz z Czech, miśki mu brały, przy nas wyciągnął karpia 16 kg. Zapowiadało się naprawdę dobrze. Było już grubo po południu, więc mój tata zrobił nam coś do jedzenia (tym właśnie on się zajmował na rybach, ponieważ sam karpi nie łowi). Zjedliśmy i w spokoju oczekiwaliśmy na branie. Niestety aż do wieczora nie doczekaliśmy się żadnego. Jednak około 19 u Marcina odezwał się sygnalizator, były to leciutkie pociągnięcia, ale zaciął. Szło bez najmniejszego oporu, więc byliśmy pewni, że nic nie ma, jednak przy brzegu okazało się, iż był to mały byczek, tych jest tam naprawdę dużo, podczas zasiadki złowiliśmy ich jeszcze kilkanaście. Aż do 22 cisza, ale właśnie około tej godziny usłyszeliśmy głośne piiiiiiiiiiiiiiiiiii. Sygnalizator odezwał się znowu u Marcina, tym razem jednak poczuł opór. Holował karpia z uśmiechem, bo to pierwszy karp zasiadki i to właśnie on go złowił. Na brzegu waga pokazała 11kilogramów, nie był to jakiś gigant, ale na pewno zapowiadał to, że zasiadka będzie udana. W nocy jeszcze Marcin wyciągnął karpika 5 kg, a my z Markiem dalej czekaliśmy na swoją szansę. Rano przerzuciłem wędki, ale taktyki nie zmieniłem, gdyż wiedziałem, że powinna się ona sprawdzić ( przecież Marcin złowił już dwa karpie). Kolejny dzień spędziłem w oczekiwaniu, a Marcin znowu usłyszał cieszące piiiiiiiiii, był to znowu karp poniżej 10 kg. Wtedy zacząłem zastanawiać się czy robię coś źle, poradziłem się kolegów łowiących dużo dłużej ode mnie, powiedzieli mi, że na moje brania przyjdzie czas. Uwierzyłem im, bo mam do nich zaufanie. Jednak następny dzień spędziłem dalej w wierze.  U Marcina też przestój, jednak tej nocy wyciągnął karpia 7kg. Cały dzień słonce dawało o sobie znać było chyba z 30 stopni, musieliśmy więc siedzieć pod parasolami, pewnie z powodu tej pogody karpiom też nie chciało się żerować. W takiej pogodzie przesiedzieliśmy już do końca dnia, na całym łowisku był spokój, u każdego cisza. Wieczorem jak zawsze rozpaliliśmy grilla, jednak nawet to nie pomogło, nic nie wzięło. Poszliśmy do namiotów, aby móc wcześnie rano wstać. Jednak nikt przede mną nie dał rady, a mnie zbudził mój sygnalizator, który nareszcie się odezwał. Była godzina 8.15. Wybiegłem z namiotu tak szybko jak tylko mogłem i zaciąłem. Siedzi- pomyślałem poczułem dość duży opór ( takiego jeszcze nigdy nie czułem), wiedziałem, że jest to coś dużego. Hol przebiegał mozolnie, ale bez większych przeszkód i po jakiś 10 minutach karp wylądował na macie. Kiedy zacząłem go ważyć nie mogłem w to uwierzyć, waga wskazała 17,5 kg. Był to oczywiście mój rekord życiowy, cieszyłem się tym bardziej, że była to moja pierwsza ryba na tej zasiadce. Zrobiłem sobie z nią kilka fotek i zaraz wróciła do wody. Koledzy cieszyli się razem ze mną, że mają w tym także swój udział. Jednak nie była to moja ostatnia ryba tego dnia, jak również całej zasiadki. Wieczorem złowiłem karpia o wadze 11kg. Kolejnego dnia dwa amury 7 i 12,8 kg, przy holu tego drugiego były małe problemy, gdyż wszedł w zaczepy, na szczęścia udało się go wyciągnąć i bezpiecznie doholować do brzegu. Pod wieczór pogoda zaczęła się gwałtownie zmieniać, widoczne były chmury i zbierało się na burzę, w oddali było słychać nawet grzmoty. W dźwięk grzmotów wplótł się mój sygnalizator, zaciąłem, zaczął padać deszcz, był to ciężki hol, bo lało strasznie mocno, jednak zdołałem wyciągnąć karpia, miał niecałe 12 kg. Była to już ostatnia ryba na tej zasiadce. Następnego dnia wstaliśmy rano i około południa opuściliśmy Pstrążną. Wyjazd wspominam niezwykle miło, złowiłem swoją życiówkę. Przez większość zasiadki pogoda dopisywała, chociaż było bardzo gorąco.

GALERIA

• Patryk zwycięzcą konkursu Dragon Mega Baits
Jeżeli chcesz nas poinformować o ważnym wydarzeniu pisz: redakcja@karpmax.pl.

KOMENTARZE

Możesz komentować bez logowania.
usuńODPOWIADASZ NA:
max 1000 znaków (0)
max 60 znaków (0)
Wydawca portalu nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.
Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną.
Chcesz być powiadamiany o nowych komentarzach w tej dyskusji?

Obserwuj nas

zamknij

ZALOGUJ SIĘ

Zapamiętaj mnie
zaloguj się przez swoje konto na facebooku
Nie masz konta, zarejestruj się: REJESTRACJA
zamknijMENU

Szanowny Użytkowniku

Chcielibyśmy Cię poinformować, że z dniem 25.05.2018 r. ulegają zmianie przepisy, na podstawie których przetwarzane są dane osobowe. Będą one dotyczyły wszystkich użytkowników. Zmiany wynikają z istotnych przyczyn, jakie stanowi wejście w życie przepisów europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), które nakładają na nas obowiązek dostosowania regulaminu do nowych regulacji prawnych.

Co to jest RODO?
RODO to skrót od Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, inny skrót często spotykany to GDPR (General Data Protection Regulation). Pełna nazwa aktu, który regulować będzie przetwarzanie danych osobowych to: „Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE”.

Główny cel wprowadzenia RODO to zmniejszenie zróżnicowania przepisów w zakresie ochrony danych osobowych między poszczególnymi krajami UE oraz zwiększenie zabezpieczeń przetwarzania i ochrony danych osobowych, tak by przepisy prawa nadążały za zmieniającą się technologią.

Od kiedy RODO będzie obowiązywać?
27.04.2016 r. Parlament Europejski przyjął w drodze rozporządzenia zmianę prawa o ochronie danych osobowych. Wszystkie kraje Unii Europejskiej, w tym i Polska muszą dostosować swoje prawo do nowych przepisów, które będą bezpośrednio stosowane od 25.05.2018 r.

Co to są dane osobowe?
Dane osobowe są to wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Informacja ma charakter osobowy, dopóki jest możliwe ustalenie, kogo ona dotyczy, a sama w sobie nie musi od razu określać tożsamości osoby. Muszą to być zatem informacje, które pozwalają na identyfikację, odróżnienie od innych, wskazują na osobę, jak również te informacje, które są źródłem wiedzy o osobie wyodrębnionej spośród innych osób. Warto pamiętać, że dane osobowe możemy znaleźć nie tylko w dowodzie osobistym czy paszporcie. Danymi będą również numer telefonu czy adres e-mail, a więc informacje, które często nie są chronione z należytą starannością.

Administrator danych oraz informacje kontaktowe
Administratorem danych jest Centrum Promocji Wędkarstwa Karpiowego Przemysław Mroczek; ul. Monte Cassino 6; 75-412 Koszalin. REGON: 330870429; NIP: 669-156-30-44. W sprawie swoich danych osobowych możesz skontaktować się z nami pod adresem e-mail: k.matejek@karpmax.pl

Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania
Twoje dane osobowe przetwarzamy do następujących celów:

Okres przez który dane będą przetwarzane

Komu przekazujemy

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługuje Ci prawo dostępu do Twoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Twoich danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Prawo do cofnięcia zgody. Cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody. Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez nas zgodnie z prawem przed jej cofnięciem. Cofnięcie zgody nie pociąga żadnych negatywnych konsekwencji. Może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem możemy świadczyć jedynie za zgodą.
W zakresie, w jakim Twoje dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Ci także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Możesz przesłać te dane innemu administratorowi danych.
Przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy obowiązującego prawa.
Podanie danych osobowych w celach marketingowych jest dobrowolne, natomiast podanie danych w celu zarejestrowania na portalu lub po dokonaniu zakupu w sklepiku jest niezbędne. Konsekwencją odmowy będzie brak możliwości założenia konta lub realizacji zamówienia.

W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Twoich danych osobowych jest zgoda, masz prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego  dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Przysługuje Ci również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.