MENU

wystaw ocenę:
12345
Początek sezonu karpiowego na Rybniku

Marcową zasiadkę planowałem już od dłuższego czasu. Po kilkudniowej analizie i obserwacji zbiornika postanowiłem, że dzień 13.03.2013 będzie idealnym na rozpoczęcie pięciodniowej zasiadki na zbiorniku Elektrowni Rybnik.

Po przybyciu na zbiornik  i wybraniu odpowiedniego miejsca, rozłożyłem namiot i kolejno resztę sprzętu. Następnym krokiem był montaż zestawów. Wielu z nas zastanawia się jakich zestawów i przynęt używać. Ja zdecydowałem się na tak zwany "standardzik”, czyli klasyczny zestaw bezpieczny z 200 gramowym ciężarkiem. Przyszedł czas na przynęty, w tym zesonie postanowiłem  przetestować karpiowe smakołyki oferowane przez  firmę Sticky Baits.

W końcu przyszedł czas na wywózkę przynęt . Pakuje do łódki oba zestawy, wszystko zasypuje wcześniej przygotowana mieszanka i płyniemy. Lewy kij powędrował na odległośc ok. 150m, drugi nieco dalej na ok. 180m od brzegu. O godz. 5:20 oba zestawy były już w wodzie, ja zaś udaje się do namiotu i czekam na upragnione branie. Około 8 rano budzi mnie centralka i jest potężny odjazd na prawej wędce, wkładam buty, wyskakuję z namiotu, zacinam i siedzi . Teraz pozostało ostrożnie holować rybę do brzegu. Po kilku minutach udaje mi się podebrać karpia. Był to zdrowy  pełnołuski, ważący 9,6 kg. Pstrykam kilka fotek i ostrożnie wypuszczam rybę do wody.

Niestety tego dnia nic więcej się nie działo. Późnym wieczorem zwijam wędki i udaję się do namiotu, czas na sen.

O godz. 4.00 pobudka i gorąca kawa. Tego dnia (14.03) postanowiłem, że nie będę zmieniał taktyki i wszystko zrobie tak jak dzień wcześniej. Niestety zbyt silny wiatr uniemożliwił poranną wywózkę. Dopiero około godziny 13 udaje mi się z ledwością umieścić zestawy w wodzie, na odległości około 120 metrów od brzegu. Wiało coraz mocniej (w porywach do 60km/h). Cały ten dzień przesiedziałem w namiocie, nie działo się kompletnie nic i myślałem, że już tak zostanie do końca. Aż tu nagle około godziny 21:10 -  „piiiiiiii” i potężna „rolada” na lewym kiju, zacinam i siedzi. Od razu wiedziałem, że ryba nie jest mała. Hol w takich warunkach był ciężki i trwał około 20 minut. Mimo wszystko udaje mi  się podebrać rybę. Świecę latarką do podbieraka i widzę, że mam „kawał klocka”. Składam podbierak i wędruję z rybą na matę (była naprawdę ciężka). Po umieszczeniu ryby w macie następuje ważenie. Okazuje się, że ryba ma ponad 20 kg, a po dokładnej analizie i odjęciu worka wyszło 20,3 kg. Pierwsza „dwudziestka” w tym roku!!! Szybka sesja zdjęciowa, buziak i ryba wraca do wody.

W trakcie wypuszczania ryby słyszę „ryk” mojego prawego sygnała, sam nie mogłem w to uwierzyć, faktycznie jest branie! Wylatuję z wody, łapię za kij, siedzi kolejny misiek. Hol nie trwał długo, pewne podebranie i jest rybka. Powtórka:  mata, waga itd. Mam 12 kg karpia, kilka zdjęć i ryba do wody. Tego dnia zakończyłem wędkowanie i zadowolony udałem się spać do namiotu.

Mamy Piątek 15.03, jak co dzień godz 4.00 -  kawa, następnie wywózka i oczekiwanie na branie. Oczywiście dalej trzymałem się taktyki z wcześniejszych dni . Jak widać na zdjęciu poniżej pogoda mnie nie rozpieszczała. Ogromne, nie ustające fale, rozbijające się o brzeg i temperatura poniżej 0 stopni. Ekstremalne warunki ! Mimo to się nie poddawałem i czekałem na kolejne branie. Niestety tego dnia się go nie doczekałem.

Dzień 16.03, sobota, postanowiłem troszkę pokombinować  i na jeden zestaw założyłem połówkę kulki  20mm Bloodworm następnie „krążek” z pływaka Buchu -Berry i ponownie połówka kulki 20mm Bloodworm . Z tego połączenia powstało cos w kształcie dumbellsa.

Stworzony przeze mnie dumbells był „strzałem w dziesiątke”. Kilka minut po godzinie 21.00 następuje branie. Zacięcie no i jest! Podczas holu ryba zalicza „parking” w zaczepie, ale po chwili z niego wychodzi i zaczynam kontynuować hol. Za niespełna kwadrans mam już rybę w podbieraku, piękny ponad 13 kg lustrzeń (13,7 kg).

To była ostatnia ryba mojej zasiadki.  Dnia 17.03 (niedziela) zakończyłem jak dla mnie bardzo udaną  wyprawę i wróciłem szczęśliwy do domu. Krótko podsumowując mój wypad, udało mi się złowić  sześć pięknych karpi w tym „klocka” o wadze 20,3 kg.

Następnie 6 kwietnia złowiłem kolejną 20-stkę, aż sam nie mogłem w to uwierzyć.

GALERIA

• Początek sezonu karpiowego na Rybniku
Jeżeli chcesz nas poinformować o ważnym wydarzeniu pisz: redakcja@karpmax.pl.

KOMENTARZE

Możesz komentować bez logowania.
usuńODPOWIADASZ NA:
max 1000 znaków (0)
max 60 znaków (0)
Wydawca portalu nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.
Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną.
Chcesz być powiadamiany o nowych komentarzach w tej dyskusji?
avatar Piękny połów. Gratulacje
19.04.2013 18:44    autor: nugas
avatar Karp z pierwszej foty wyglada na 60kg. Oczywiscie gratuluję ale .... po co tak powiększać?
19.04.2013 21:15    autor: nocry
avatar witam , ładny ładny może w tym sezonie rekord padnie , pozdrawiam
21.04.2013 08:19    autor: maniek29
Bo jak było się testerem g.wnianego polskiego Carruma to robiło się normalnie z perspektywy fotki karpiom. Teraz jak jest się wielkim konsultatntem angielskiego Sticky Baits to trzeba troche przyzoomować żeby waga była większa prawda? Śmieszyło mnie to zawsze ale na stare lata zaczyna irytować. Poza tym Rybnik to jak Rainbow gdzie się nie rzuci to weźmie, co najmniej 10 i często 20 kg. Zapraszam na komercje jakieś na Mazowszu z tymi angielskimi kuleczkami. Bez komentarza...
21.04.2013 18:14    autor: ~MaciejSubocz
avatar Jeśli uważasz że rybnik to taka łatwa woda i ryba bierze zawsze i wszędzie to zapraszam jak jestes taki mądry przyjedź na rybnik i złap karpia cwaniaczku :). A jeśli chodzi o zbiorniki komercyjne to nie łowie na nich wcale .
22.04.2013 11:19    autor: mate21
avatar Matej, nie przejmuj się ty facetem, to troll zwykły, na większości portali został już poblokowany, tu pewnie też długo nie pociągnie. Oczywiście gratulacje za ryby.
22.04.2013 12:51    autor: lotrzyk666
Witam .. Panie "macieju" i teraz ta cała polska zawiść i zazdrość wychodzi na światło dzienne dzięki takim wypowiedzią. Jeżeli pan nie potrafi na jakiejś dobrze zarybionej komercji złowić karpia to trochę szacunku dla tych co łowią na dzikich wodach, doskonalą swoją technikę łowienia na znacznych odległościach powyżej 250 metrów wywózki, dopracowywanie końcowych zestawów, które będą skuteczne w takim ekstremalnym łowieniu, radzenie sobie z łowieniem pomimo zakazu pływania pontonami. Człowieku przemyśl to i przeproś, może zachowasz resztki twarzy czy honoru, jeśli porównujesz jakąś mazowiecką wannę z rybami na której łowisz bądź próbujesz coś złowić (a chyba nie wychodzi) od maja do września bo później za zimno z naszym dzikim 450 hektarowym zbiornikiem gdzie łowimy nie tylko jak słoneczko dupkę przygrzewa a w temperaturach poniżej -20 stopni to może z powrotem kup bacika, białe robaki i zacznij jeszcze raz drogę wędkarską .... Pozdrawiam z żalem Łowiący 365 dni w roku na Rybniku Łowiący na Rybniku wiedza kto to igła hehe ....
22.04.2013 17:34    autor: igla
avatar Pan Maciej (swoją drogą to nie są jego prawdziwe dane) nie odpowie, bo konto zostało właśnie przeze mnie skasowane i to po raz drugi. Nie przez powyższy post, ale przez całokształt. Wielokrotne upomnienia nie pomogły.
22.04.2013 18:17    autor: admin
avatar I tu się zgadzam w 100000% z Igłą !!! Rybnik to nie wanna 3x3 gdzie ryby łowi się od tak sobie... To woda która niejednego doświadczonego karpiarza nauczyła szacunku i pokory ! Tam po prostu trzeba zasłużyć na rybę trudem i wysiłkiem co udowodnił nam Mateusz. Nieważne czy jest testerem czy pupilkiem jakiejś firmy czy Bóg wie kim jeszcze ! Jest takim samym karpiarzem z zamiłowania jak my ( popijając co niektórych... ). I tu należą sie pokłony dla Mateusza za wytrwałość i skuteczność w jego zasiadce ! Mateusz nie zrażaj się takimi komentarzami bo zawsze się trafi czarna owca w stadzie jak się to mówi :) Oby tak dalej i życzę 40+ :)
22.04.2013 18:27    autor: Silidor
avatar Wpis skierowany do pana Subocza, usunąłem, dlatego, że ów jegomość został już usunięty z bazy użytkowników, tak więc nie ma możliwości odpowiedzi.Resztę oczywiście zostawiam. - ADMIN Super zdjęcia i wielki szacunek za połowy przy temperaturze 0 stopni. To jest wyczyn. Byłem teraz na Łowisku Okoń które jest dużo mniejszym zbiornikiem i na 51 stanowisk przy temperaturze powietrza 26 a wody 10 udało się tylko dwa niewielkie egzemplarze złowić na całym obiekcie... Może na majówkę coś uda się zaciąć ;-))
24.04.2013 11:04    autor: rafal_prejs

Obserwuj nas

zamknij

ZALOGUJ SIĘ

Zapamiętaj mnie
zaloguj się przez swoje konto na facebooku
Nie masz konta, zarejestruj się: REJESTRACJA
zamknijMENU

Szanowny Użytkowniku

Chcielibyśmy Cię poinformować, że z dniem 25.05.2018 r. ulegają zmianie przepisy, na podstawie których przetwarzane są dane osobowe. Będą one dotyczyły wszystkich użytkowników. Zmiany wynikają z istotnych przyczyn, jakie stanowi wejście w życie przepisów europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), które nakładają na nas obowiązek dostosowania regulaminu do nowych regulacji prawnych.

Co to jest RODO?
RODO to skrót od Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, inny skrót często spotykany to GDPR (General Data Protection Regulation). Pełna nazwa aktu, który regulować będzie przetwarzanie danych osobowych to: „Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE”.

Główny cel wprowadzenia RODO to zmniejszenie zróżnicowania przepisów w zakresie ochrony danych osobowych między poszczególnymi krajami UE oraz zwiększenie zabezpieczeń przetwarzania i ochrony danych osobowych, tak by przepisy prawa nadążały za zmieniającą się technologią.

Od kiedy RODO będzie obowiązywać?
27.04.2016 r. Parlament Europejski przyjął w drodze rozporządzenia zmianę prawa o ochronie danych osobowych. Wszystkie kraje Unii Europejskiej, w tym i Polska muszą dostosować swoje prawo do nowych przepisów, które będą bezpośrednio stosowane od 25.05.2018 r.

Co to są dane osobowe?
Dane osobowe są to wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Informacja ma charakter osobowy, dopóki jest możliwe ustalenie, kogo ona dotyczy, a sama w sobie nie musi od razu określać tożsamości osoby. Muszą to być zatem informacje, które pozwalają na identyfikację, odróżnienie od innych, wskazują na osobę, jak również te informacje, które są źródłem wiedzy o osobie wyodrębnionej spośród innych osób. Warto pamiętać, że dane osobowe możemy znaleźć nie tylko w dowodzie osobistym czy paszporcie. Danymi będą również numer telefonu czy adres e-mail, a więc informacje, które często nie są chronione z należytą starannością.

Administrator danych oraz informacje kontaktowe
Administratorem danych jest Centrum Promocji Wędkarstwa Karpiowego Przemysław Mroczek; ul. Monte Cassino 6; 75-412 Koszalin. REGON: 330870429; NIP: 669-156-30-44. W sprawie swoich danych osobowych możesz skontaktować się z nami pod adresem e-mail: k.matejek@karpmax.pl

Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania
Twoje dane osobowe przetwarzamy do następujących celów:

Okres przez który dane będą przetwarzane

Komu przekazujemy

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługuje Ci prawo dostępu do Twoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Twoich danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Prawo do cofnięcia zgody. Cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody. Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez nas zgodnie z prawem przed jej cofnięciem. Cofnięcie zgody nie pociąga żadnych negatywnych konsekwencji. Może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem możemy świadczyć jedynie za zgodą.
W zakresie, w jakim Twoje dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Ci także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Możesz przesłać te dane innemu administratorowi danych.
Przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy obowiązującego prawa.
Podanie danych osobowych w celach marketingowych jest dobrowolne, natomiast podanie danych w celu zarejestrowania na portalu lub po dokonaniu zakupu w sklepiku jest niezbędne. Konsekwencją odmowy będzie brak możliwości założenia konta lub realizacji zamówienia.

W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Twoich danych osobowych jest zgoda, masz prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego  dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Przysługuje Ci również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.