MENU
Jesteś tutaj:

Zuza Carp – kulki bez konserwantów. Rozmowa z Jaro ...

Zuza Carp – kulki bez konserwantów. Rozmowa z Jarosławem Pietrzakiem

Dodano: 15.10.2020 13:12
wystaw ocenę:
12345
Zuza Carp – kulki bez konserwantów. Rozmowa z Jarosławem Pietrzakiem

Zuza Carp jest nowopowstałą, rodzinną, polską firmą produkującą przynęty i zanęty karpiowe, powstające na bazie naturalnych produktów. Oto co o swoim pomyśle na kulki na naturalnych bazach mówi właściciel firmy Jarosław Pietrzak.



Skąd pomysł by wytwarzać naturalne produkty karpiowe?
Kilka lat temu śledząc nowości na rynku angielskim zauważyłem dużo artykułów na temat naturalnych (bez konserwantów) kulek proteinowych. Wspólnie z Tomkiem Zwolińskim (z którym zaczynałem zabawę w produkcję kulek) postanowiliśmy stworzyć taką kulkę. Wybierając składniki zwracaliśmy uwagę by były w pełni naturalne i nie zawierały żadnych sztucznych E – składników. Założenie było proste: zbalansowanie tłuszczy, węglowodanów i białka wykorzystując w produkcji mąki, ziarna, mleko, jajka, oleje. Udało nam się po wielu próbach i testach na różnych łowiskach opracować dwa rodzaje miksów: słodki i rybny, które stały się podstawową bazą w produkcji. Utwierdzeniem w przekonaniu, że słusznie wybrałem kierunek – natura, były słowa Steve’a Briggsa (którego miałem przyjemność podglądać,  jak łowi w Gosławicach), że w UK ok. 60% karpiarzy łowi na naturalne kulki. 




Kulki były pierwsze, co dalej?
Potem przyszedł czas na dipy i boostery, czyli płynne dodatki, mieszanki zagęszczonych cukrów prostych, które w takim stężeniu stają się konserwantami. Zaletą tych produktów jest to, że wzmacniają zapach kulek w miejscach, gdzie dno jest muliste, torfowe i nie jest w tych warunkach wyczuwalny zapach kulki. Wychodzę z założenia, że kulka nie powinna mieć intensywnego zapachu, ponieważ w czystej wodzie ta intensywność potrafi odstraszać ryby, dlatego pomysł na bardzo gęsty dip, który szybko oblepia kulkę i działa w miejscach, w których występuje muł i torf. Boostery używamy do zalewania ziaren pelletów czy miksów w siatkach PVA. Chcę tutaj zaznaczyć, że nasze produkty nie rozpuszczają siatek PVA.





Co było największym wyzwaniem?
Dip w proszku to dopiero było wyzwanie! Śledziłem artykuły w prasie fachowej, zwłaszcza angielskiej, ale nie potrafiłem w pełni dopasować produktu. Poprosiłem o pomoc kolegę Damiana Dachterę i wspólnie opracowaliśmy końcowy produkt, który stał się hitem. Powłoka w postaci żelu, która powstaje po połączeniu proszku z wodą nie tylko chroni kulkę przed drobnicą, ale dodatkowo wykorzystuje ją do nęcenia przebywających w pobliżu karpi. Odrywając kawałki żelu rozprowadza je po łowisku co skutkuje tym, że karp zasysając wodę dostaje sygnał, że gdzieś w pobliżu jest coś smacznego, ponieważ żel ma zapach i smak kulki, wokół której jest obtoczony.



Co zajęło najwięcej czasu? 
Naturalne kulki pop-up to dłużej opracowywany produkt. Nigdzie nie było wzmianek o takim produkcie. Próby zajęły więc 2 lata. I tu pomocni okazali się Damian Dachtera i Radek Pernak. To produkt innowacyjny w skali Polski, ale i Europy. Może to brzmi zbyt pompatycznie, ale to prawda. Ma swoje wady: nie można go stosować w nieskończoność i zakładać na włos kilka razy. Ale zalety niwelują wady. Po pierwsze, pop-up poza nośnikiem jest w pełni naturalny, nie ma konserwantu, ryby jak i ptactwo wodne mogą je zjeść i nie będzie problemu, że przewód pokarmowy zostanie zatkany, jak to ma miejsce w przypadku kulek sztucznych. Kulka ma za zadanie wytrzymać 12 godzin w wodzie (z doświadczenia wiem, że wytrzymuje dłużej) a na koniec rozpada się i nie zaśmieca łowiska. Podczas wiosennej zasiadki na Gosławicach na jednego pop-upa potrafiłem złowić 3 karpie. 



Niewątpliwą zaletą jest to, że kulka ma odpowiednią wyporność. Co prawda puchnie lekko w wodzie i ją traci, ale nadal jest wyporna. Puchnie warstwa wierzchnia, środek jest twardy. Kolejna z zalet – kulka pracuje po zetknięciu z wodą, oddając smak i aromat. Oczywiście można wydłużyć czas pracy kulki dipując ją. Na plus przemawia również cena kulek.

W przyszłym roku na targach będzie kilka nowości smakowych, takich jak Szprotka (w kulce zawarte są mielone szprotki) oraz Squid & Orange – obie kulki testowaliśmy w tym roku ze świetnymi wynikami, w tym kilkoma karpiami 20+.



Szykujecie coś nowego?
Od nowego roku będą również w sprzedaży Dumbelsy oraz Pakiety Feeder – nowość na rynku polskim. Z naszymi produktami zapoznacie się na stronie www.zuzacarp.pl.



GALERIA

  • Zuza Carp – kulki bez konserwantów. Rozmowa z Jarosławem Pietrzakiem
  • Zuza Carp – kulki bez konserwantów. Rozmowa z Jarosławem Pietrzakiem
  • Zuza Carp – kulki bez konserwantów. Rozmowa z Jarosławem Pietrzakiem
  • Zuza Carp – kulki bez konserwantów. Rozmowa z Jarosławem Pietrzakiem
  • zuza carp
  • zuza carp
  • zuza carp
  • zuza carp
  • zuza carp
Jeżeli chcesz nas poinformować o ważnym wydarzeniu pisz: redakcja@karpmax.pl.

KOMENTARZE

Możesz komentować bez logowania.
usuńODPOWIADASZ NA:
max 1000 znaków (0)
max 60 znaków (0)
Wydawca portalu nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.
Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną.
Chcesz być powiadamiany o nowych komentarzach w tej dyskusji?
"że w UK ok. 60% karpiarzy łowi na naturalne kulki"Ze śmiechu można z krzesła spaść... Naturalne kulki...:))
24.10.2020 22:58    autor: ~Zen
Gips to też naturalny składnik ;D
25.10.2020 15:40    autor: ~muchomorek
Na swojej stronie producent napisał "Nasze kulki testowaliśmy przez 2 lata na dzikich wodach, zbiornikach PZW" po czym napisał jeszcze "Kulki przechodziły testy od 2014 roku na prywatnych łowiskach karpiowych jak i na wodach PZW"To ile w końcu testował 2 czy 6 lat?
10.11.2020 16:29    autor: ~Jan
2 lata przed wprowadzeniem do sprzedaży. Każdy smak jest testowany nim zostanie wprowadzony do sprzedaży.
01.12.2020 19:31    autor: ~J. Pietrzak
W odpowiedzi na komentarze to steve brigs stwierdzil 60 % a 2 lata trwaly testy pop upuw czytac ze zrozumieniem pozdrawiam
26.11.2020 19:47    autor: ~Mateusz
Jakie kulki taki i Mateusz. Imię i nazwisko piszemy z DUŻEJ litery.
03.12.2020 09:40    autor: ~jan ;) pop upuw ;)

Obserwuj nas

zamknij

ZALOGUJ SIĘ

Zapamiętaj mnie
zaloguj się przez swoje konto na facebooku
facebook
Nie masz konta, zarejestruj się: REJESTRACJA
zamknijMENU
 
Szanowny Użytkowniku
 
Chcielibyśmy Cię poinformować, że z dniem 25.05.2018 r. ulegają zmianie przepisy, na podstawie których przetwarzane są dane osobowe. Będą one dotyczyły wszystkich użytkowników. Zmiany wynikają z istotnych przyczyn, jakie stanowi wejście w życie przepisów europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), które nakładają na nas obowiązek dostosowania regulaminu do nowych regulacji prawnych. 
 
Co to jest RODO?
RODO to skrót od Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, inny skrót często spotykany to GDPR (General Data Protection Regulation). Pełna nazwa aktu, który regulować będzie przetwarzanie danych osobowych to: „Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE”.
 
Główny cel wprowadzenia RODO to zmniejszenie zróżnicowania przepisów w zakresie ochrony danych osobowych między poszczególnymi krajami UE oraz zwiększenie zabezpieczeń przetwarzania i ochrony danych osobowych, tak by przepisy prawa nadążały za zmieniającą się technologią.
 
Od kiedy RODO będzie obowiązywać?
27.04.2016 r. Parlament Europejski przyjął w drodze rozporządzenia zmianę prawa o ochronie danych osobowych. Wszystkie kraje Unii Europejskiej, w tym i Polska muszą dostosować swoje prawo do nowych przepisów, które będą bezpośrednio stosowane od 25.05.2018 r.
 
Co to są dane osobowe?
Dane osobowe są to wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Informacja ma charakter osobowy, dopóki jest możliwe ustalenie, kogo ona dotyczy, a sama w sobie nie musi od razu określać tożsamości osoby. Muszą to być zatem informacje, które pozwalają na identyfikację, odróżnienie od innych, wskazują na osobę, jak również te informacje, które są źródłem wiedzy o osobie wyodrębnionej spośród innych osób. Warto pamiętać, że dane osobowe możemy znaleźć nie tylko w dowodzie osobistym czy paszporcie. Danymi będą również numer telefonu czy adres e-mail, a więc informacje, które często nie są chronione z należytą starannością.
 
 
Administrator danych oraz informacje kontaktowe
Administratorem danych jest Centrum Promocji Wędkarstwa Karpiowego Przemysław Mroczek; ul. Monte Cassino 6; 75-412 Koszalin. REGON: 330870429; NIP: 669-156-30-44. W sprawie swoich danych osobowych możesz skontaktować się z nami pod adresem e-mail: k.matejek@karpmax.pl
 
Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania
Twoje dane osobowe przetwarzamy do następujących celów:
 

Okres przez który dane będą przetwarzane
 
Komu przekazujemy
 
Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługuje Ci prawo dostępu do Twoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Twoich danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Prawo do cofnięcia zgody. Cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody. Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez nas zgodnie z prawem przed jej cofnięciem. Cofnięcie zgody nie pociąga żadnych negatywnych konsekwencji. Może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem możemy świadczyć jedynie za zgodą. 
W zakresie, w jakim Twoje dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Ci także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Możesz przesłać te dane innemu administratorowi danych.
Przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy obowiązującego prawa.
Podanie danych osobowych w celach marketingowych jest dobrowolne, natomiast podanie danych w celu zarejestrowania na portalu lub po dokonaniu zakupu w sklepiku jest niezbędne. Konsekwencją odmowy będzie brak możliwości założenia konta lub realizacji zamówienia.  
 
W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Twoich danych osobowych jest zgoda, masz prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego  dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
 
W zakresie, w jakim Twoje dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Ci także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Możesz przesłać te dane innemu administratorowi danych.
 
Przysługuje Ci również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.