MENU

wystaw ocenę:
12345
Rainbow 2017

Rainbow, piękna woda, o której marzy wielu karpiarzy. Ja również marzyłem, aby w końcu móc łowić na tym legendarnym łowisku i udało się to dzięki koledze Jackowi, który odstąpił mi swój termin.

Przygotowania rozpocząłem już w styczniu, musieliśmy wynająć busa, aby wszystko zapakować, musieliśmy całkowicie zmienić nasze zestawy, przypony, przypony strzałowe, plecionki, tam nie ma miejsca na błędy.

Z kolegą Tomaszem Staszakiem, z którym umówiłem się na ta tygodniową zasiadkę postanowiliśmy wyjechać wcześniej, aby na spokojnie pokonać sobie 1100 km, które nas dzieliły od miejscowości Hostens.

Przyszedł dzień wyjazdu, czwartek 16 marca. Podjechałem do kolegi, u którego firma transportowa podstawiła wcześniej zamówionego busa, szybkie przepakowanie szybka kawka, ruszam i tragedia... w busie zepsuł się układ wspomagania kierownicy. Rozpoczęcie nerwówki, dzwonimy do firmy, oczywiście przepraszają i twierdzą, że bus był sprawny w 100%. Deklarują się, że podstawią drugiego w niedzielę....niedziela ?? Jaka niedziela panie ja w sobotę zaczynam zasiadkę życia !!

Nic mi nie pozostało jak przepakować się z powrotem do swojego samochodu i jechać dalej do Tomasza, który czekał na mnie. Podjechałem około godz. 22:00, rozpakowaliśmy moje rzeczy i rozpoczęło się minimalizowanie sprzętu, aby nic nam nie pozwoliło zepsuć tego urlopu. Auto spakowane po sam dach, każda dziura wypchana najdrobniejszymi rzeczami, aby nic nam nie zabrakło. Jedziemy !!!!!!

Dojeżdżamy nad Lac de Curton w piątek około godz. 11:00, dużo czasu aby przejść się na spacerek i zapoznać z łowiskiem, po drodze spotykamy na stanowisku 21 kolegów Jarka i Łukasza. Zeszło u nich parę godzin, opowiedzieli nam o naszym stanowisku nr 14.

Wieczorem poszliśmy spać do kantyny, rano patrzę na telefon, mam wiadomość od Jarka, w nocy złowił karpia 28kg. Ta informacja zaostrzyła nasz apetyt, ale musimy czekać, aż przyjdzie Pascal i pozwoli nam jechać na stanowisko.

Jest godz. 10:00, Pascal pozwala jechać, dojazd do stanowiska tragedia. Ja i moja obładowana po brzegi Laguna i te dziury nie wróżyło dobrze, ale dojechałem na stanowisko bez problemu, Tomasz szedł, aby choć troszkę odciążyć samochód. Jesteśmy stanowisko nr 14 no fajne, ale z bardzo dużą liczbą korzeni wystających, stwierdzamy od razu, że nie pijemy za dużo, bo można się połamać hehe.

No i przyszedł czas na rozpakowanie się rozstawienie obozu i wywiezienie zestawów. Moimi przynętami były Blondie i Wild Krill firmy Carp Gravity. Pierwsza noc spokojna, druga również, po trzeciej popłynęliśmy do paru zestawów zobaczyć jak kulki wyglądają i dalej czekamy środa rozmawiam sobie z kolegą Mariuszem, który przygotował mnie do tego wyjazdu opowiadając o technice łowienia tam itp.

No i jest branie na kiju czuję, że coś tam jest, ale nic specjalnego. Wsiadamy do lodzi, płyniemy podkręcam plecionkę, zero walki, widzę przypon strzałowy no i się zaczęło. Ryba stała do czasu jak próbowałem już podnieść zestaw. Jest walka widzimy już sylwetkę, karp, uśmiech na twarzy.

Parę minut później karpik ląduje w podbieraku, płyniemy na brzeg waga pokazuje 17,3 kg, ładnie. Zestaw leżał od soboty nieruszany, prawie 90 godzin było trzeba czekać na branie, kuleczki Blondie również bez problemu wytrzymały ten okres.

Myślimy, że może teraz coś się ruszy, ale jednak nic się do piątku nie wydarzyło, zaczynamy się pomału pakować, aby w sobotę rano zdać stanowisko, ostatnia noc ostatnie nadzieje kładziemy się spać. Godz. 0:00 słyszę parę pików i cisza. Wychodzę z namiotu, patrze swinger spadł z plecionki, podnoszę wędkę i czuje, że coś tam na końcu zestawu wisi. Bierzemy łódź i płyniemy do zestawu i podobna sytuacja co z pierwszą rybą, nic do czasu aż widzimy przypon strzałowy, znów walka znów zakończona sukcesem i mam pięknego pełnołuskiego - 20,04kg. Parę zdjęć i do wody.

Idziemy spać i już się nic więcej nie wydarzyło. Wstajemy rano o godz. 6:30 kawa i pomału się pakujemy, o godz. 10:00 opuściliśmy stanowisko. Dwa karpie 17,3 kg i 20,04kg tylko zaostrzyły mój apetyt na te większe, które pływają w tej wodzie i wiem, że za dwa lata znów tam wrócę. Dzięki Tomasz Staszak za miły wspólny tydzień spędzony nad tym pięknym i urokliwym łowiskiem.

KOMENTARZE

Możesz komentować bez logowania.
usuńODPOWIADASZ NA:
max 1000 znaków (0)
max 60 znaków (0)
Wydawca portalu nie bierze odpowiedzialności za treść komentarzy.
Komentarze zniesławiające lub mogące naruszać dobra osobiste osób trzecich grożą odpowiedzialnością karną i cywilną.
Chcesz być powiadamiany o nowych komentarzach w tej dyskusji?
Ten to ma parcie na szkło
29.03.2017 05:29    autor: ~Marek
avatar Rozumiem znaczenie ,dlatego nie rozumie komentarza
30.03.2017 13:18    autor: wojciechpapala

Obserwuj nas

zamknij

ZALOGUJ SIĘ

Zapamiętaj mnie
zaloguj się przez swoje konto na facebooku
Nie masz konta, zarejestruj się: REJESTRACJA
zamknijMENU

Szanowny Użytkowniku

Chcielibyśmy Cię poinformować, że z dniem 25.05.2018 r. ulegają zmianie przepisy, na podstawie których przetwarzane są dane osobowe. Będą one dotyczyły wszystkich użytkowników. Zmiany wynikają z istotnych przyczyn, jakie stanowi wejście w życie przepisów europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), które nakładają na nas obowiązek dostosowania regulaminu do nowych regulacji prawnych.

Co to jest RODO?
RODO to skrót od Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, inny skrót często spotykany to GDPR (General Data Protection Regulation). Pełna nazwa aktu, który regulować będzie przetwarzanie danych osobowych to: „Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE”.

Główny cel wprowadzenia RODO to zmniejszenie zróżnicowania przepisów w zakresie ochrony danych osobowych między poszczególnymi krajami UE oraz zwiększenie zabezpieczeń przetwarzania i ochrony danych osobowych, tak by przepisy prawa nadążały za zmieniającą się technologią.

Od kiedy RODO będzie obowiązywać?
27.04.2016 r. Parlament Europejski przyjął w drodze rozporządzenia zmianę prawa o ochronie danych osobowych. Wszystkie kraje Unii Europejskiej, w tym i Polska muszą dostosować swoje prawo do nowych przepisów, które będą bezpośrednio stosowane od 25.05.2018 r.

Co to są dane osobowe?
Dane osobowe są to wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Informacja ma charakter osobowy, dopóki jest możliwe ustalenie, kogo ona dotyczy, a sama w sobie nie musi od razu określać tożsamości osoby. Muszą to być zatem informacje, które pozwalają na identyfikację, odróżnienie od innych, wskazują na osobę, jak również te informacje, które są źródłem wiedzy o osobie wyodrębnionej spośród innych osób. Warto pamiętać, że dane osobowe możemy znaleźć nie tylko w dowodzie osobistym czy paszporcie. Danymi będą również numer telefonu czy adres e-mail, a więc informacje, które często nie są chronione z należytą starannością.

Administrator danych oraz informacje kontaktowe
Administratorem danych jest Centrum Promocji Wędkarstwa Karpiowego Przemysław Mroczek; ul. Monte Cassino 6; 75-412 Koszalin. REGON: 330870429; NIP: 669-156-30-44. W sprawie swoich danych osobowych możesz skontaktować się z nami pod adresem e-mail: k.matejek@karpmax.pl

Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania
Twoje dane osobowe przetwarzamy do następujących celów:

Okres przez który dane będą przetwarzane

Komu przekazujemy

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługuje Ci prawo dostępu do Twoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Twoich danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
Prawo do cofnięcia zgody. Cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody. Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez nas zgodnie z prawem przed jej cofnięciem. Cofnięcie zgody nie pociąga żadnych negatywnych konsekwencji. Może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem możemy świadczyć jedynie za zgodą.
W zakresie, w jakim Twoje dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Ci także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Możesz przesłać te dane innemu administratorowi danych.
Przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy obowiązującego prawa.
Podanie danych osobowych w celach marketingowych jest dobrowolne, natomiast podanie danych w celu zarejestrowania na portalu lub po dokonaniu zakupu w sklepiku jest niezbędne. Konsekwencją odmowy będzie brak możliwości założenia konta lub realizacji zamówienia.

W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Twoich danych osobowych jest zgoda, masz prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego  dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Przysługuje Ci również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.